quilted diamonds quilten

Standard

Wat is het toch leuk om te quilten, alhoewel ik dit graag afwissel met beertjes maken. Ik heb een foto gemaakt van de manier hoe ik dit doe. Eerst teken ik de patronen met een heel dunne potlood op theepapier en vervolgens speld ik dit vast op de quilt.
Ik heb een ovale quiltring en zo kan ik 4 patronen in keer keer quilten. Met mijn ronde ring zou ik dit niet halen. Als het patroon is door gequilt, trek ik het papier voorzichtig los en dan heb ik perfect patroon. Kijk maar eens naar de onderste aan de linkerkant. Die is al klaar.

Er zijn 100 witte diamanten, dus ik kan nog wel even door. Heb pas 50 patroontjes getekend en dat kost veel tijd

door quilten 2.

 

4 responses »

  1. Hallo Liesbeth, allereerst wil ik even tegen je zeggen dat je zulke mooie dingen maakt. Ik mag graag even neuzen op het quiltersforum en zag je linkje naar je blog met foto’s. Wat handig om dat met theezakjespapaier te doen. Ik ben zelf ook net bezig mijn grote rode sprei door te quilten en ik vind het best lastig om patronen te bedenken. Jouw manier van werken zou voor mij ook best wel kunnen werken, alleen ik quilt in een ronde ring dus moet ik even experimenteren. Ben ook nog erg aan het zoeken naar quiltmotieven voor de sashings. Dus heb je nog leuke tips? Ik houd mij van harte aanbevolen!
    groet, Mirjam

    • Op deze site: quilttechnieken.startpagina.nl vind je in de middelste rij onder “quiltpatronen-gratis” verschillende site’s waar je patronen vindt. Eventjes door zoeken en dan kom je er wel. Zo niet, dan moet je maar eventjes laten weten hoe lang en breed de sashings zijn en of ze recht zijn of bijvoorbeeld zoals die van mijn diamantjes. Ik heb ook nog een patronenboek.
      Groetjes Liesbeth.

    • Thee(zakjes)papier is onder andere te krijgen bij:
      machinequilting.nl/webshop/diversentheezakjespapier.html
      shop.quiltpalace.nl/theezakjespapier.html
      marries-atelier.nl/catalog/productinfiphp?products_id=349
      quiltservice.nl
      lohuis_tyhuis.nl
      Bij de laatste twee even zoeken naar theezakjespapier.

  2. Hoi Liesbeth
    Het ziet er allemaal erg mooi en strak uit, lijkt mij handig om ook zo te quilten ik teken het nu nog op,
    Maar waar koop ik theezakjespapier en wat kost dat ong.

    Mvg Jolanda

Leave a Reply

